Definitii certificare ISO 9001

Obiectivele calitatii

Obiectivele calitatii ISO 9001 Un obiectiv al calitatii ISO 9001 pentru managementul calitatii este un scop orientat spre calitate. Un obiectiv al calitatii este un lucru pe care organizatiile il urmaresc si isi doresc sa il obtina. Obiectivele calitatii sunt, in general, bazate sau derivate din politicile calitatii cadrul organizatiei dvs. si trebuie sa fie […]

definitie ...

Caracteristicile calitatii

Caracteristicile calitatii se leaga de cerinte si sunt trasaturi sau proprietati inerente ale produselor, proceselor sau sistemelor. O cerinta reprezinta o nevoie, o asteptare sau o obligatie. Ea poate fi declarata sau sugerata de o organizatie, de clientii sai sau de alte parti interesate. O trasatura sau o proprietate inerenta exista in ceva sau este […]

definitie ...

Abordarea orientata spre sisteme

Cand managerii folosesc o abordare orientata spre sisteme, acest lucru inseamna ca ei trateaza procesele legate intre ele care aduc profit unei organizatii ca pe un tot unitar si ca ei folosesc acest sistem pentru a indeplini obiectivele organizatiei. Un sistem este o serie de elemente care interactioneaza sau se leaga intre ele.

definitie ...

Manualul calitatii

Un manual al calitatii documenteaza sistemul de management al calitatii din cadrul unei organizatii. El poate fi un manual pe suport de hartie sau un manual electronic. Potrivit sectiunii 4.2.2 din ISO 9001, manualul calitatii folosit de dvs. ar trebui: – Sa defineasca domeniul sistemului de management al calitatii. – Sa explice reducerile din domeniul […]

definitie ...

Politicile calitatii

Politicile calitatii din cadrul unei organizatii definesc angajamentul managemetului de top pentru calitate. (ISO 9001 pt. managementul calitatii) O declaratie privind politicile calitatii ar trebui sa descrie orientarea generala catre calitate a organizatiei si sa clarifice intentiile sale de baza. Politicile calitatii ar trebui sa fie folosite pentru a da nastere unor obiective ale calitatii […]

definitie ...

Managementul

Termenul management se refera la toate activitatile folosite pentru a coordona, a directiona si a conduce o organizatie. In acest context, termenul management nu se refera la oameni, ci la activitati. ISO 9000 foloseste termenul management de top pentru a se referi la oameni.

definitie ...

Inspectia produsului

Inspectia produsului este o activitate care compara caracteristicile produsului cu cerintele sale cu scopul de a evalua conformitatea. ((ISO 9001 pentru managementul calitatii) Mai precis, o inspectie a produsului compara una sau mai multe caracteristici ale produsului cu cerintele specificate cu scopul de a determina daca aceste cerinte sunt indeplinite. Inspectiile folosesc observatia, masurarea, testarea […]

definitie ...

Echipamentul de masurare

In cadrul standardului ISO 9001 pentru un sistem de management al calitatii, echipamentul de masurare include toate elementele necesare efectuarii procesului de masurare. In consecinta, echipamentul de masurare include instrumentele si aparatele de masura, ca si software-ul, standardele si materialele de referinta asociate.

definitie ...

Calitatea

Calitatea unui lucru poate fi determinata comparand o serie de caracteristici inerente cu serie de cerinte. Daca aceste caracteristici inerente indeplinesc toate cerintele, atunci este atins un inalt nivel de calitate. Daca aceste caracteristici nu indeplinesc toate cerintele, atunci este atins un nivel slab de calitate. Calitatea este, prin urmare, o chestiune de grad. Ca […]

definitie ...

Sistemul de management al calitatii

Sistemul de management al calitatii consta dintr-o serie de elemente care interactioneaza sau se leaga intre ele, elemente pe care organizatiile le folosesc pentru dirija si controla maniera in care sunt implementate tacticile si atinse obiectivele propuse. Un sistem de management al calitatii bazat pe procese foloseste o abordare orientata spre procese pentru a dirija […]

definitie ...